2014. október 21., kedd

Első tengeri horgászatom

Szokásos családi nyaralás volt, csak most a horgászbot is helyet kapott az autóban...Horvátország...Készülj!!

Már az első nap elkezdem a horgászatot, és egy miniwobbler után kapó csőröscsukán kívül nem volt semmi, másnap ennél is kevesebb volt. Viszont a harmadik nap elmentünk egy horgásztúrára ami más volt mint képzeltem, de nagyszerű volt. Két módszerrel horgásztunk, az egyik, két bója között kb 200 m madzag, amelyen kb 5 darab ólom volt. Erre a madzagra volt kötve 100 horog amire kalmárt tűztünk.

 a csali
 nem volt csúnya a táj
 a szigetek miatt a Fidzsi-szigeteknél éreztük magunkat
 felcsalizva



A másik módszer durva, tatám szavával "parasztos" teleszkópos bot, egy orsó amin 60 m 40-es zsinór volt. A szerelék úgy nézett ki, hogy a kb 200 grammos ólom volt a főzsinóron amint meg 2 darab végfülre volt kötve egy-egy horog amire szintén kalmár került. Mentünk, megérkeztünk és bedobtunk. Először a német család fogott néhány halat, aztán már én is fogtam végre. A nevüket nem tudom, csak a narancssárgáét: Kanjac.



 Az első tengeri halam: kanjac

Néhány óra után elkezdünk haza indulni, de út közben felszedtük a bójás szerelést is. Leginkább azokat a kis rózsaszín halakat fogtuk, de volt pár meglepetés is!! Például egy olyan rózsaszínű hal, aminek hiányzott a fele. Demil, a túravezető azt mondta, hogy ugor, amiről csak másnap tudtam meg hogy mi. Ezenkívül volt még egy macskacápa is, amit én, személyesen engedtem vissza!










 teríték


 Demil és én
 
kész állapotban
Másnap, amikor anyáék visszatértek hogy megkóstoltassák Demillel a magyar bort, addig én mellettük horgásztam, és egy gyors popperrel próbáltam léprecsalni a halakat. Már az első dobásnál eszméletlen intenzív kapás és megvan a hal! Egy keszegszerű, tenyeres kis hal, de egy 2 kilós balin erejével. Meg is mutattam Demilnek aki csak annyit mondott: Lica! Very delicia. Majd zacskóba tettük, és mentem vissza dobálni. Újabb heves rajzás, de annyira, hogy a halnak az oldalába akadt a horog. Egy újabb lica. (Otthon utána néztem, magyar neve nincs, angol neve: leerfish)

Később, Demil egy másik horgásztúráról  visszatérve mutat nekem egy halat. Angolnaszerű nagyfejű állat, és annyit mond: ugor. Otthon kiderült hogy nem egy tengeriszörnyről van szó, hanem egy tengeri angolnáról.
Aznap este visszatértem és fenekeztem egyet, egyetlen bothúzós kapásból volt egy kis tengeri durbincs, szintén kalmárra.



Ennyi volt az első tengeri horgászatom, remélem fogok még a nagy hullámok közt horgászni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése